PROGRAMUL Festivalul Național al Șanselor Tale

PROGRAMUL Festivalul Național al Șanselor Tale, România, 18–24 .XI.2013
“ Cetăţean român – cetăţean european”

1.      Titlul Proiectului: Cum îmi imaginez cetăţeanul european al viitorului?

2.      Data susţinerii activităţii: 22 noiembrie 2013

3.      Numărul de activităţi derulate:1

 4.      Tipul/Tipuri de activităţi derulate[1]: Cultural-artistice

 5.      Resursele implicate (număr cadre didactice, număr elevi, părinţi, parteneri instituționali, ONG-uri etc.): 2 cadre didactice, 29 de elevi

 6.      Parteneri implicaţi (numele instituţiei, proiectul):

Consilier educativ Cornelia Muja – Centrul de Consiliere Psiho-Pedagogică, Ploiești

 7.      Spaţii de desfăşurare a activităţilor (în cazul în care au fost şi altele, în afara unităţii de învăţământ): Şcoala Gimnazială „Nicolae Iorga”, Ploiești

 8.      Obiectivele urmărite:

Să identifice câteva dintre avantajele aderării României la UE, din perspectiva vieţii școlare și sociale;

Să participe activ la formarea unei atitudini responsabile ca cetăţean al UE;

Să se dezvolte relatiilor interpersonale prin comunicare;

Să-și dezvolte capacitatea de lucru în echipă;

Să-și formeze și să-și dezvolte capacitatea de asumare a responsabilităţiilor în cadrul grupului ;

Să-și exprime creativ ideile despre cum va arăta în viitor cetăteanul european.

9.      Proceduri/ criterii  de evaluare a activităţii:

portofoliile elevilor (eseuri, desene, fișe de lucru, steguleţe,harta Europei); metoda expertilor; comentarea unor imagini date; dezbaterea in grupuri

10.  Rezultate înregistrate (aprecieri calitative și cantitative):Elevii au citit lucrările, și-au prezentat proiectele, s-a comentat deviza Uniunii Europene „Unitate în diversitate”. Elevii s-au implicat activ și creativ în realizarea proiectelor. Toţi elevii au primit diplome de participare și au fost incurajaţi să-și prezinte creaţiile în faţa clasei.

11.  ANALIZA SWOT:

 Puncte tari: implicarea activă a elevilor în acest proiect

diversitatea opiniilor referitoare la dezbaterea „UE- vis sau realitate?”

participarea consilierului educativ Cornelia Muja

aplicarea unoe metode atractive, moderne din domeniul psiho-pedagogiei în vederea atragerii elevilor în acest proiect.

Puncte slabe: timpul limitat, predominarea activitătii frontale (elevii timizi nu se implică în aceeași proporţie ca aceia curajoși);

 Oportunităţi: dezvoltarea pe viitor a acestei activităţi într-un concurs la nivelul școlii

d.   Ameninţări: prezentarea unor proiecte pe calculator

[1] Enumerarea tipului de activităţi (ex. culturale, artistice, ecologice, sportive, cetăţenie democratică, voluntariat etc.)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: