PROGRAMUL Festivalul Național al Șanselor Tale

PROGRAMUL Festivalul Național al Șanselor Tale, România, 18–24 .XI.2013
“ Cetăţean român – cetăţean european”

1.      Titlul Proiectului: Cum îmi imaginez cetăţeanul european al viitorului?

2.      Data susţinerii activităţii: 22 noiembrie 2013

3.      Numărul de activităţi derulate:1

 4.      Tipul/Tipuri de activităţi derulate[1]: Cultural-artistice

 5.      Resursele implicate (număr cadre didactice, număr elevi, părinţi, parteneri instituționali, ONG-uri etc.): 2 cadre didactice, 29 de elevi

 6.      Parteneri implicaţi (numele instituţiei, proiectul):

Consilier educativ Cornelia Muja – Centrul de Consiliere Psiho-Pedagogică, Ploiești

 7.      Spaţii de desfăşurare a activităţilor (în cazul în care au fost şi altele, în afara unităţii de învăţământ): Şcoala Gimnazială „Nicolae Iorga”, Ploiești

 8.      Obiectivele urmărite:

Să identifice câteva dintre avantajele aderării României la UE, din perspectiva vieţii școlare și sociale;

Să participe activ la formarea unei atitudini responsabile ca cetăţean al UE;

Să se dezvolte relatiilor interpersonale prin comunicare;

Să-și dezvolte capacitatea de lucru în echipă;

Să-și formeze și să-și dezvolte capacitatea de asumare a responsabilităţiilor în cadrul grupului ;

Să-și exprime creativ ideile despre cum va arăta în viitor cetăteanul european.

9.      Proceduri/ criterii  de evaluare a activităţii:

portofoliile elevilor (eseuri, desene, fișe de lucru, steguleţe,harta Europei); metoda expertilor; comentarea unor imagini date; dezbaterea in grupuri

10.  Rezultate înregistrate (aprecieri calitative și cantitative):Elevii au citit lucrările, și-au prezentat proiectele, s-a comentat deviza Uniunii Europene „Unitate în diversitate”. Elevii s-au implicat activ și creativ în realizarea proiectelor. Toţi elevii au primit diplome de participare și au fost incurajaţi să-și prezinte creaţiile în faţa clasei.

11.  ANALIZA SWOT:

 Puncte tari: implicarea activă a elevilor în acest proiect

diversitatea opiniilor referitoare la dezbaterea „UE- vis sau realitate?”

participarea consilierului educativ Cornelia Muja

aplicarea unoe metode atractive, moderne din domeniul psiho-pedagogiei în vederea atragerii elevilor în acest proiect.

Puncte slabe: timpul limitat, predominarea activitătii frontale (elevii timizi nu se implică în aceeași proporţie ca aceia curajoși);

 Oportunităţi: dezvoltarea pe viitor a acestei activităţi într-un concurs la nivelul școlii

d.   Ameninţări: prezentarea unor proiecte pe calculator

[1] Enumerarea tipului de activităţi (ex. culturale, artistice, ecologice, sportive, cetăţenie democratică, voluntariat etc.)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: