Sugestii de activitati pentru deschiderea activitatilor din saptamana „Sa stii mai multe, sa fii mai bun”

EU AM NEVOIE (poate fi utilizata in deschiderea activ. dupa anuntarea obiectivelor lectiei)

Materiale: câte un cartonaş de mărimea unei cărţi de vizită şi ceva de scris pentru fiecare tânăr.

Prezentare

1. Împarte la fiecare cartonaşul şi ceva de scris.

2. Cere-le membrilor grupului să răspundă la următoarele cerinţe:

În acest grup, am nevoie din partea liderilor de …

În acest grup, am nevoie de la ceilalţi colegi din grup de …

În acest grup, am nevoie de la mine personal de …

3. Strânge cartonaşele, amestecă-le şi redistribuie-le.

Discuţie

1. Precizează scopul acestui exerciţiu şi anume: ca fiecare să înţeleagă mai bine aştep tările celorlalţi din grup. Cere fiecăruia să citească ceea ce scrie pe cartonaşul pe care îl are în mână.

2. Permite-le tinerilor să facă remarci adiţionale.

Variantă

Folosind acelaşi format de carton înlocuieşte „am nevoie“ cu „aştept”.

CURCUBEUL SIMŢURILOR (activitate de expimare emotionala care poate fi utilizata pe parcursul orei ; puteti inlocui trairile amotionale cu altele pe care le considerati relevante si poteti lasa mai putine perechi max. 3 ca sa aiba cat mai multi timp sa isi exprime parerea)

Materiale: câte o copie cu tabelul de mai jos şi ceva de scris pentru fiecare participant

Vulnerabilitate medie

Prezentare

1. Dă fiecărui membru al grupului câte ceva de scris şi câte o copie cu următorul tabel

Alege patru din următoarele emoţii, sentimente, trăiri. Descrie o situaţie din viaţa ta în care ai experimentat-o pe fiecare.

mânie – deprimare

râs – plâns

spaimă – plictiseală

fericire la culme – copleşire

entuziasm – iubire

2. Dă-le tinerilor un timp de 10 – 15 minute pentru a completa cerinţele.

Discuţie

1. Împărtăşeşte două din răspunsurile tale.

2. Ai descoperit ceva nou în timpul acestui exerciţiu? Explică-te.

COLAJE INDIVIDUALE (daca nu sunt galagiosi si dispuneti de materialele necesare si activitatea asta poate fi interesanta si daca au si imaginatie copiii)

Materiale: o foarfecă şi o coală de hârtie glasată pentru fiecare persoană. De asemenea, vei mai avea nevoie şi de câte va reviste şi adeziv (lipici).

Vulnerabilitate scăzută

Prezentare

1. Împarte materialele.

2. Cere fiecărui participant ca în 20 de minute să facă un colaj din imagini şi cuvinte decupate din reviste, imagini şi cuvinte care să îl descrie ca individ.

Discuţie

1. Descrie-ţi colajul şi explică ce reprezintă imaginile şi cuvintele din el.

2. Ce ai învăţat despre tine însuţi din această experienţă?

Variantă

1. Cere tinerilor să facă un colaj care să descrie calităţile familiei lor.

2. Cere tinerilor să facă un colaj care să redea ceea ce ei îşi doresc să devină în viitor.(poti scoate partea asta ca nu prea are legatura cu inteligenta emotionala)

3. Sugerează-le tinerilor să facă un colaj cu două feţe diferite: una care să redea trăsături ale sinelui, pe care le ştiu cu toţii, iar cealaltă să redea aspecte şi trăsături pe care nu le ştiu cei mai mulţi dintre cei din grup. (foarte interesanta-eu as utiliza activ asta)

ACTIVITATEA: Vocabularul emoţiilor

OBIECTIV: Dezvoltarea comunicării pozitive cu ceilalţi; facilitarea exprimării emoţionale

MATERIALE NECESARE: bileţele

DESCRIERE: Se utilizează un set de bileţele pe care au fost notate denumirea unor emoţii(ex.fericit, trist, frustrat). Fiecare elev alege câte un bileţel şi încearcă să exprime emoţia notată printr-un comportament. Ceilaţti elevi trebuie să identifice emoţia respectivă.

ACTIVITATEA: Statuile emoţiilor (e putin dificila si elevi se pot simti rusinati)

OBIECTIV: Dezvoltarea comunicării pozitive cu ceilalţi; facilitarea exprimării emoţionale

NIVEL: gimnazial,liceal

MATERIALE NECESARE: bileţele

DURATA: 30 min.

DESCRIERE: Se utilizează un set de bileţele pe care au fost notate denumirea unor emoţii(ex.fericit, trist, frustrat). Câţiva elevi voluntari vor avea trei roluri: de sculptor, de statuie şi observator. Elevul care şi-a ales rolul de sculptor alege un bileţel, îşi caută un elev care şi-a ales rolul de statuie şi va încerca să  “modeleze” statuia în funcţie de emoţia pe care trebuie să o reprezinte, modelându-i expresia facială, postura. Elevul cu rolul de observator va nota toate modalităţile prin care elevul “sculptor” încearcă să exprime emoţia. Ceilalţi elevi trebuie să identifice emoţia exprimată de elevul cu rolul de “statuie”.

ACTIVITATEA: Imaginile emoţiilor (in deschiderea activitatilor)

OBIECTIV: Dezvoltarea comunicării pozitive cu ceilalţi; facilitarea exprimării emoţionale

MATERIALE NECESARE: bileţele

DESCRIERE: Se utilizează un set de bileţele pe care au fost notate denumirea unor emoţii (ex.fericit, trist, frustrat). Fiecare elev va extrage câte un bileţel, citeste denumirea emoţiei şi încearcă să o reprezinte printr-un desen care să fie semnificativ pentru emoţie. Elevul care identifică primul emoţia reprezentată de un coleg, va prezenta în continuare el emoţia exprimată prin desen.

DIN FERICIRE / DIN NEFERICIRE (numai dc e liniste si se pot concentra copiii tocmai pentru a nu pierde firul)

Acest joc poate fi jucat pe perechi sau în cerc. Primul jucător începe povestirea cu: „din fericire când m-am trezit azi dimineaţă era frumos…”. Al doilea continuă „din nefericire, liniştea gândurilor mi-a fost tulburată de…”. Al treilea continuă „din fericire…” şi tot aşa procedează şi restul grupului.

Ştirile (activitate de final ; aceste stiri pot fi lipite pe un panou- vezi mai jos)

Li se cere elevilor să formuleze “ştiri”, ca şi cum ar fi prezentate la televizor, privind activitatea desfăşurată în ziua respectivă.

Bileţele

În clasă se pregăteşte un panou (sau o cutie) pe care copii îşi pot lipi bileţele pe care desenează o imagine sau scriu câteva cuvinte prin care exprimă cum s-au simţit la începutul activităţii sau la sfârşitul activităţii, ce i-a nemulţumit sau cum ar dori să decurgă activitatea în viitor. Panoul poate să aibe o denumire specială propusă de elevii clasei şi rezultată în urma unui brainstorming urmat de un vot democratic.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: